CamperBouwederland heeft de volgende buscampers omgebouwd van bus naar camper, voorzien van een nieuwe inbouw, voor nog meer foto's zie onze websites www.cascocamper.nl en www.camperbouwnederland.nl

Voor het volgen van alle projecten verwijzen wij u naar onze hoofdwebsites :

 

Cascocamper.nl (klik op de volgende link, u word dan automatisch op onze hoofdwebsite)

http://www.cascocamper.nl/

 

Camperbouwnederland.nl (klik op de volgende link, u word dan automatisch op onze hoofdwebsite)

http://www.camperbouwnederland.nl

Van vrachtwagen naar kermisauto inclusief woongedeelte

We zijn volop bezig met het ombouwen / inbouwen van de Mercedes Atego 1318 vrachtwagen naar een multi functionele kermis vrachtauto met camper gedeelte. Deze vrachtwagen gaat gebruikt worden voor diverse kermis attracties. Er komt een woongedeelte in de Mercedes Atego voorzien van alle gemakken die men thuis ook heeft. Verder zal het woongedeelte eerst helemaal geisoleerd worden omdat er ook in de winter in het woon/camper gedeelte geleefd moet kunnen worden.

 

Wat is er zo bijzonder aan dit project ?

Doordat de klant normaal zijn werk moet kunnen doen gaan wij het camper gedeelte in delen ombouwen. Tussen het ombouwen zal de camper / kermisauto ook weer ingezet moeten worden. Zodra de klant werk heeft voor de vrachtauto moeten wij zorgen dat hij rijdbaar is zodat er mee naar een kermis of beurs gegaan kan worden.

 

Flexibel

Omdat de klant de auto regelmatig tijden de bouw nodig heeft, moeten wij ervoor zorgen dat de auto beschikbaar is, het zal dus regelmatig gebeuren dat wij moeten overwerken om dit mogelijk te maken, voor ons helemaal geen probleem, wij zijn heel erg flexibel, (bijna) alles is mogelijk.

 

De start

De ombouw is  7 november 2012 gestart. Tot 23 november hebben we de tijd om het camper gedeelte (helft van laadruimte) voor te bereiden op de camperinbouw. Op 24 november moet de  vrachtwagen/camper weer ingezet kunnen worden. In deze periode moeten de ramen, deur en tussenwand geplaatst zijn. De wanden, vloer en dak geisoleerd zijn. De electrische installatie en de koud en warm water voorziening voorbereid zijn. Op maandag 26 november krijgen we de auto dan weer terug om te beginnen met de inbouw van het camper interieur. Op een van de foto’s hieronder is op de vloer uitgetekend hoe het camper gedeelte ingedeeld gaat worden.

 

Uitgevoerde werkzaamheden :

  1. begonnen met het uitmeten en uitzetten van de te bouwen camper (woonruimte) in laadbak
  2. tussenwand op maat gemaakt, gelast en gemonteerd
  3. tussenwand geisoleerd met 40mm isolatie
  4. voorwand geisoleerd en binnenwand afgewerkt
  5. 4 ramen en 1 deur uitgezaagd
  6. wanden links en rechts geisoleerd, binnenwand afgewerkt
  7. tussenwand afgewerkt
  8. vloer geisoleerd en afgewerkt

Hieronder een aantal foto’s gemaakt op de dag dat er is gestart met de ombouw :

http://www.cascocamper.nl/cascocamper/zelfbouw-2/nieuwste-project-ombouw-mercedes-atego-1318-naar-kermis-auto/

(u word doorverwezen naar onze hoofd website)

 

 

Op dinsdag 12 juni 2012 kregen wij om 19.30uur een telefoontje van klant met de vraag of wij voor hem nog voor het weekend een garagedeur in zijn camper konden bouwen. Wij zijn heel erg flexibel, waren inmiddels al thuis en zijn toen terug gereden naar de zaak om de camper om 21.15uur in ontvangst te nemen. De camper moest zaterdagochtend 16 juni worden ingezet voor de motorcross. We konden dit project aannemen omdat we een luik van deze afmeting op voorraad hadden. Gezien de leeftijd van de camper en de nodige vochtschade (zie foto’s), hebben wij een groot aantal aanpassingen moeten doen. Na het noodige gedemonteerd te hebben, zijn we met de inbouw begonnen. Om een mooi stevig geheel te krijgen, hebben we een roestvrijstaal frame gemaakt om de grote deur in te hangen en een geheel te krijgen. Omdat het oude uitgezaagde paneel te veel vochtschade had, hebben in overleg met de klant een nieuw sandwichpaneel geperst van polyester met een kern van 40mm PU schuim. Dit sandwichpaneel hebben wij weer in het profiel van de deur geplaatst (zie foto’s), waardoor een zeer stevig geheel ontstaat. Na 12uur drogen van paneel konden we de volgende dag de deur plaatsen. Alles is uiteindelijk helemaal gelukt en kon de klant de camper vrijdagavond om 21.30uur ophalen en de volgende ochtend met 3 crossmotoren vertrekken naar Duitsland. Omdat de camper vrijdagavond moest rijden is de garagedeur nog niet in de kleur van de camper kunnen maken. Een heel leuk project met een tijdsdruk ook weer een uitdaging.

Wij hadden een aantal gesloten plataeu aanhangwagens

van het merk Humbaur. Deze waren zeer snel vekocht. Een van de klanten verkoopt "palletkachels" en wil komende zomer beurzen en braderieen afgaan met deze aanhanger. Er moest een verkoopklep inkomen van 400 x 200cm zodat klanten er via een trapje in kunnen komen om de palletkachels te bekijken. Een complete showroom op wielen. Na het vervangen van de vloer en het uitzagen van de klep hebben we de klepprofielen op maat gemaakt, gespoten en gemonteerd. De gasveren om de klep open te maken en te houden moesten van zeer zware kwaliteit zijn. Gezien het hoge gewicht van de klep moesten ook de standaard beugels voor de verkoopklep verzwaard worden. Ook was een aanpassing van de scharnieren noodzakelijk.

Het resultaat mag er wezen, een zeer nette verkoopwagen.

Wij gaan weer verder met de volgende aanhanger op maat.

Bij de bouw van deze Humbaur aanhangers word gebruik gemaakt van hoogwaardige materialen.

De opbouw bestaat uit vacuum geschuimde sandwichpanelen met een kern van PU schuim (dikte 41mm).

De sandwichpanelen zijn zowel binnen als buiten afgewerkt met verzinkte staalplaat toplaag van 2mm, die aan beide kanten gepoedercoat is en volledig UV bestendig is. Deze aanhangers hebben een laag eigen gewicht en een groot laadvermogen en bovendien een lage laadvloer door de 14" wielen.

Laadvloer is ongeveer 65 cm hoog. Het is een stabiele tandemas aanhanger met extra zwaar neuswiel en extra uitstel steunen, verder is het hang en sluitwerk van roestvrij staal. Nieuwprijs van deze aanhanger begint bij € 9.950,00 euro, wij verkopen hem voor € 5.500,00

Wij werken het "subframe" wat boven op het chassis komt en als vloer dient voor de camper af met polyester.

Het subframe word gemaakt van alluminium, wat een gewichtsbesparing oplevert van minimaal 65% ten opzichte van staal. Het subframe word gemaakt door een specialistisch metaalbewerkingsbedrijf die alles heeft berekent wat gewichten en diktes van alluminium betreft. Alluminium van subframe word helemaal weggewerkt waardoor geen contact met buitenlucht en daardoor ook niet kan oxideren.

LETOP subframe ligt hier op foto's op zijn kop om onderkant makkelijk te kunnen afwerken, ook is subframe op foto's met mercedes sprinter nog in opbouw, hier komen de bagageruimtes nog onder.

Deze Mercedes sprinter 416cdi heeft gediend in een klein dorp in Duitsland als ambulance. Het grote voordeel voor gebruik van deze auto als basis voor camper is, dat je weet dat de auto goed/dealer onderhouden is en op tijd zijn onderhoud heeft gehad met originele onderdelen. In ons voorbeeld zijn er vlak voor verkoop nog 6  nieuwe banden en compleet nieuwe remmen opgezet ter waarde van € 1.800,00

Inloggen | Bezoekers vandaag: 1 | Totaal bezoekers: 85945